, Varusteleka | Asiakastarina - Boxon
Icon / Unknown / shopping-cartCreated with Sketch.
0
Icon / Unknown / shopping-cartCreated with Sketch.

imagewm1vl.png

Verkkokaupan kallis pakkaus säästää rahaa, ja meille sen toimittaa Boxon

- VALTTERI LINDHOLM

quote_37x26.pngTässä vaiheessa me alettiin tykkäämään Boxonista, koska se ei ollut pelkästään firma, josta tilattiin pahvilaatikoita, vaan sieltä tultiin meidän kanssa yhteistyössä kehittelemään ratkaisuja." Valtteri Lindholm, perustaja, Varusteleka.

Varustelekan ja Boxonin välinen yhteistyö käynnistyi räätälöityjen pakkausten toimittamisesta suosituille Jääkäripuukko-malleille. Lekalla oli tarve saada puukoille oma pakkauksensa, jonka sisällä tuotteet pysyisivät tiiviisti paikoillaan ilman pelkoa pakkauksen rikkoutumisesta kuljetuksen aikana.

Lisäksi asiakkaan tahtotilana oli pakkauksen brändääminen oman brändi-ilmeen mukaiseksi, jolloin asiakaskokemus säilyy brändin mukaisena aina pakkauksen unboxingiin asti.

imagergdka.png

Pakkaussuunnittelun lopputuloksena on kestävästä aaltopahvista tehty pieni ja pitkänmallinen pahvilaatikko, jonka sisään menee paperimassasta tehty sovite, jonka valmistaa Ecopulp.

Toimitusprosessin tehostaminen pakkausten avulla

Varustelekassa on aina panostettu työprosessien tehokkuuden ja mielekkyyden parantamiseen esimerkiksi tilausten käsittelyn automaatioiden avulla. Tilausmäärien kasvaessa myös verkkokauppapakkauksilta vaaditaan enemmän.

Tuotteiden pakkaamista nopeutettiin automaattilaatikoiden avulla, jolloin:

  • aikaa säästyi noin 50 sekuntia per tilaus teippauksen poistuttua
  • laatikoiden käsittely vie vähemmän tilaa
  • 4 sekunnissa pakkaus sellaiseen kuntoon, että sinne voi laittaa tuotteet
  • 5000 teippirullan säästöt vuodessa pikalaatikoiden avulla.

Pahvilaatikon hinta ei ole pelkästään se, mitä laatikosta, rahdista ja teipistä maksetaan.”

“Kun tilaus oli sen verran iso, ettei se mahtunut paperipussiin, oli tehtaalta litteänä tulevan pahvilaatikon avaaminen ja kokoon teippaaminen sekä aikaa että tilaa vievä välivaihe.”

Valtteri Lindholm, Varusteleka

Ota yhteyttä

imagej99i9.png

Valtterin muistilista hyvälle pakkaukselle:

  • pakkaus on nopea käyttää
  • jättää positiivisen mielikuvan brändistä
  • pitää tuotteen pakkauksen sisällä ehjänä asiakkaalle saakka

Brändätty pakkaus on merkittävässä osassa asiakaskokemusta

Varustelekan pakkausten brändääminen alkoi kunnolla Jääkäripuukkojen pakkaussuunnittelun yhteydessä. Varustelekan pahvilaatikot toimitettiin logolla ja muilla brändin viestiä vahvistavilla elementeillä (sloganit, tekstit).

“Kaikkein helpoin saada ostamaan on ihminen, joka on jo kerran ostanut, ja on tyytyväinen kaikkeen tapahtuneeseen. Brändätyllä laatikolla tehdään se viimeinen tilanne – tavaroiden vastaanotto – miellyttäväksi, ja saadaan firman nimi painumaan paremmin mieleen.”

Valtteri Lindholm

Lue Valtteri Lindholmin tarina yhteistyöstämme kokonaan 

Heräsikö kysymyksiä verkkokauppapakkauksista?

Ota meihin yhteyttä

Ota yhteyttä, mikäli sinulla on kysyttävää tai haluat lisätietoja palveluistamme ja ratkaisuistamme. Varmistamme, että juuri oikea henkilö vastaa sinulle.

*=pakolliset kentät