Digitalisaatio ja läpinäkyvyys ovat selkeitä trendejä, jotka vaikuttavat monilla aloilla, myös myymälöissä.
Tiukka kilpailu verkkokaupan ja perinteisen myymälämyynnin kesken aiheuttaa myymälöille kehittymispaineita ja myymälöiden täytyy näyttäytyä asiakkaille entistä viehättävämpinä. Itsepalvelu on yksi sellainen tekijä ja maailmalla kehitetään henkilökunnattomia ja kassattomia myymälöitä. Niissä asiakkaat ja tuotteet kuvataan ja tuotteet veloitetaan digitaalisesti myymälästä poistuttaessa. Tällaisia myymälöitä on jo testattu ja otetaan varmasti lähiaikoina käyttöön.
Nykyajan tiedostavat asiakkaat vaativat kestäviä tuotteita ja läpinäkyviä ratkaisuja. Kuluttajat haluavat tietää mitä he ostavat, miten tuote on valmistettu, logistiikkaketjun tuotteen takana ja kaiken siltä väliltä. Tämä asettaa suuria vaatimuksia jäljitettävyydelle ja avoimuudelle asiakasta kohtaan.
Tracy palvelumme mahdollistaa tuotteiden jäljitettävyyden koko tuotantoketjun ajan. Kaiken materiaaliesta tuottajaan ja loppukäyttäjään. Tilauksen kulku, tilanne, etikettien ulkonäkö, tuotteiden skannaus ja monet muut vaiheet hoituvat Tracylla. Lisäksi siitä on muitakin hyötyjä: