light bulb icon
Nopeat toimitukset
light bulb icon
Rahtivapaus yli 350 €:n tilauksille
light bulb icon
Trustpilot 4.4/5
Icon / Unknown / shopping-cartCreated with Sketch.
0
Nopeat toimitukset
Rahtivapaus yli 350 €:n tilauksille
Trustpilot 4.4/5
Icon / Unknown / shopping-cartCreated with Sketch.
Verkkokauppa
Räätälöidyt
Ratkaisut ja palvelut
Asiakastarinat
Vastuullisuus
Yhteystiedot

Let's talk sustainability

Kestävän kehityksen osaamisen kehittäminen

Tapaa Fredrik Mantin, Boxonin globaali avainasiakaspäällikkö ja yksi yrityksen intohimoisimmista kestävän kehityksen puolestapuhujista. Hänelle kestävä kehitys ei ole vain rastitettava ruutu – se on liiketoimintamahdollisuus, kilpailuetu ja tapa rakentaa pitkäaikaisia ​​asiakassuhteita.

Mutta miltä kestävä kehitys oikeastaan ​​näyttää käytännössä? Mitä haasteita siihen liittyy? Sukelletaanpa asiaan.

Kestävä kehitys on merkityksellistä vain, jos sitä tuetaan toiminnalla – miten Boxon toimii kestävän kehityksen kanssa käytännössä?

”Varmistamme, että kestävä kehitys on osa kaikkea toimintaamme”, Fredrik sanoo. ”Olemme käynnistäneet globaalin sisäisen koulutusohjelman, johon kuuluu webinaareja ja käytännön tapauksia, joihin kaikki työntekijät osallistuvat aktiivisesti. Ja pitääksemme tiedon saatavilla, olemme rakentaneet tietokannan – resurssin meille Boxonilla ja asiakkaillemme – koska kestävän kehityksen ymmärtäminen on eri asia kuin kehittyvillä markkinoilla navigointi ja todellisten muutosten tekeminen.”

 

Miten sovellat kestävää kehitystä omassa työssäsi?

”Kestävä kehitys alkaa pienistä arkipäivän päätöksistä”, Fredrik sanoo. ”Yritän aina matkustaa junalla tai ajaa sähköautolla työmatkoilla. Olen jopa matkustanut Saksaan junalla useita kertoja. Toki se vaatii hieman enemmän suunnittelua, mutta se on sen arvoista. Se on myös parempi tapa työskennellä liikkeellä ollessa ja sosiaalisempi tapa matkustaa.”

Miten kestävä kehitys vaikuttaa asiakassuhteisiin?

”Se on yksinkertaista – otamme sen esille jokaisessa asiakastapaamisessa. Tiukemmat EU-säännökset pakottavat pian kaikki yritykset toimimaan kestävämmin, joten näemme vastuullamme auttaa asiakkaita pysymään kehityksen kärjessä”, Fredrik sanoo.

Mikä on suurin este?

”Asiakkaiden vakuuttaminen asettamaan kestävyys etusijalle lyhyen aikavälin kustannussäästöjen sijaan. Mutta ymmärrys kestävistä ratkaisuista kasvaa”, Fredrik sanoo. ”Kun asiakkaamme näkevät myönteisen vaikutuksen – brändiinsä, liiketoimintaansa ja tulevien EU-säännösten noudattamiseen – siitä tulee toinen luonto”, Fredrik sanoo. ”Ja mikä tärkeintä, kestävyys ei ole yksittäisen ihmisen tehtävä – se on matka, jonka kuljemme yhdessä.”

Lopuksi, anna paras vinkkisi yrityksille, jotka haluavat olla kestävämpiä

”Parempi hieman kestävämmin kuin ei ollenkaan. Madaltaa kynnystä, ajatella yksinkertaisesti – ja aloittaa vain.”

Haluatko vahvistaa brändiäsi kestävillä pakkausratkaisuilla? Ota yhteyttä!

Linja
tyhjä rivi
loading symbol